lørdag den 4. november 2017

Talepapir under forberedelse til onsdag






 Min største undring i dag er her hvor jeg sidder og skriver en

 introtekst til på onsdag, sådan, godt nok mestendels af 

pragmatiske grunde tildeles naturfænomener og andet en 

egenvilje: "Naturen slår igen".. "Fjorden er oprørt i dag." 

"Fanden til bil, den vil ikke starte." etc. Og de implikationer 

det giver sprogligt og dermed reflektorisk. I udgangspunktet 

minder det om Anders And-nevø Rip, der slår sit hoved mod

 døren. Og råber slemme, slemme dør. Døren ved, kan, skal 

intet. Fjorden er en idiot, selv dens skønhed er en jeg de

facto dikterer. Og den første konsekvens er de øndige

 fotografier, småparfumerede størrelser- og som jeg selv 

tager- egentlig giver mig ubehag af fortielse eller hvad ord

 man nu skal vælge,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar