søndag den 1. januar 2017

dagbogsblad fra i dag//digtformet






et andet lille vers, skrevet i dette skrivende moment


Så siger den hvide kittel: "du skal vide, det er uhelbredeligt,
den form du har."

mig: "der kan man da bare se."

Og denher kur forlænger kun dine dage med to år.

mig, som ikke siger: 

...hva f skal jeg så lige bruge den oplysning til.

Jeg siger ikke en skid, formulerer i al stilfærdighed, men lader det blive indendøre i hovedet:
Kammerat urolog, onkolog eller hvad vi nu har: du ku måske 

i stedet ha sagt:  "uhelbredelig 
betyder: vi kan holde skidtet i ave, vi gør vores bedste."

Men hvem blandt kvindefødte

i denne verden kender timen. Du, onkel-log, ku have sagt: to af verdens
mest elastiske begreber er "legemets udløbsdato" og

"uhelbredelig", fordi der ligger ikke et tydelig "hvornår", der ligger

og kukker op og siger bøh! Der er dig, onkel overlægemand, der er en
bøhmand.  Og du er osse 
selv noget så elastisk, at det vil noget.  
I stedet for at sige "den statistiske udløbsdato
er  12. juli 2018", og som jeg ikke havde 
spurgt om, burde du vel sige,

at fremtiden er ret så svær at sige noget om. 
Den statistiske, dvs den generelle kalkule for folk,

som er ramt af dether lortemissil,
lever osse i morgen..oftest...og ofte fortsætter de med 

at bruge

andet, end det, 

du kan komme op med. 

Altså spar dine ord, Le-mand.

(Har jeg brug for hypoteser om livslængder mm, så
vent til jeg spørger)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar