mandag den 27. juli 2015

Begravelsesforberedelsesbrev (vikar for Kugeln, der er på jagt i Polen efter vildsvin)./adjudant Gh




BEGRAVELSES-ForberedelseBREV


Til de af mine venner, der ikke er for trætte til at løfte i
Håndtagene. Der er øl i kælderen bag ved gardinet der
Adskiller fyret fra vaskeafdelingen. Jeg har med vilje
ventet med at meddele jer det hele til messen var overstået.
Jeg vil ikke brændes. Jeg vil ikke genskabes. Den tasmanske
tiger vil man genskabe ud fra tre knurhår og et hvæs. Så og
ergo har jeg et problem. Men testamentarisk meddeler jeg nu, at
jeg har haft min tid og den skal ikke komme igen. Jeg fik gjort det
hele og godt nok. Jeg fik ikke sværtet to mennesker som i den
grad trængte til. Derfor beder jeg jer om at når I færdig med
llet og en enkelt vise, så skal I tage båden til Samsø og opsøge
NN og i den grad bede ham stille med sin bedstemor -om så
hun skal graves op- og hele
slægten, for han er voldsom i knibe. Dernæst skal I udbringe et
hurra for alle disse karle, der affinder sig med det næstbedste,
hvad angår kvindfolk og med for ensidig kost både i henseende til
antal retter direkte og elskov. Ikke at jeg siger der venter sytten
 jomfruer hinsides,
for det ved jeg ikke, men tærter er der ingen af. (Og sovs, I skal
få skæpper af sovs, hvis der er retfærdighed til).
I skal stille flaskerne pænt tilbage i mælkestativet, som stod ved siden
af de andre kasser. Jeg beder jer ligeledes feje gulvet bagefter, jeg
kender Jer og jeres vaner. Men ellers bevar humøret højt og kys jeres mødre, så
I ikke ryger af listen til den tid. Børn fik jeg ingen af, jeg havde ikke
styrken Til at skulle opdrage og spille klog på fremtiden, som jeg ikke aner
en skid om. Om fortiden ved jeg kun det, at jeg Har haft respekt for de
tæsk, jeg erhvervede i alle mulige sammenhænge, både når det var lærdom, og når
gaderne i barndommen drog i leding. Det gav for lidt respekt at være
forrest under retræten. Men klogt.  Absolut bedste hilsener Ivar
----------------------------------------------------------------------------------------------





Ingen kommentarer:

Send en kommentar