mandag den 12. januar 2015

kapt-note 333







 
 
 
 
 
 Fra seneste togrejse
 
 

I Det hele er blevet lidt trådløst. Jeg passerer hende. Hun taler og kigger mig direkte i øjnene. Hun siger: "Har du sørget for  Vaps."  Jeg er helt med at ordene er henvendt ikke til mig, men til cyperspace, himmelrummet. Hunden hedder Vaps.

Det må være flyvende hund, var jeg lige ved at sige. I hvert fald er hunden ikke her. Og kæresten heller ikke. Og jeg er ikke kæreste med hende.

Hun kommer gående ned gennem kupeen snakkende ud i luften strejfer mine øjne og siger så husk lige der mangler kaffe. Og jeg skal til at svare, da jeg ser at hun lader øjnene flakke videre, og det vist ikke var til mig alligevel. Og vi snakker ikke sammen … og skal heller ikke. Man forvirres. For blikket er ikke til den der får det.

 

ps morges tjekkede sønnen Facebook for 3.gang. Irma havde bagt boller- Jens Erik sku til noget bold og så øl bagefter.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar