mandag den 10. marts 2014

En godmodig hælsning fra min papnevø Thomas

.du ved jeg går jo og sælger lidt cykler (de små størrelser), og de skal jo komme et sted fra, så har haft en stiltiende aftale med pedellen…. han holder udkig med det blinde øje når jeg lægger vejen forbi kommuneskolen. 
(Til gengæld skal jeg holde lidt igen med at rende efter hans gamle mor, der er kommet en del gennemtræk på kvisten de seneste år, så hun går og forærer sit indbo væk). 

Billede indsat i tekst 2

Efter fejlagtig at være kommet til at klippe låsen på skoleinspektørens køretøj, og det mens han stadig sad på (til mit forsvar er han af natur en meget lille mand, med tophue og brune lærredssko, sådan en jeg-skal-være-ung-med-de-unge-typen, så ligheden var slående)
Inspektøren genkendte mig trods både næse og hat fra spøg og skæmt, og har taget hele episoden meget nær, så nu er jeg efterlyst i tre kirkesogne og blevet forment adgang til pigernes omklædningsrum….men cyklen fik jeg da (med lidt håndgemæng).

Billede indsat i tekst 3

 Det går fremragende med bureauet….NORDENS STØRSTE FISKEBOLLER (har banket et fint lille hjemmemalet (rød umbra) skilt op nede i baggården, to søm i toppen og et plaster på tommelfingeren), du ved, jeg importerer fra et eller andet sted i Holland; ny datomærkning, så kan de igen..... kan godt give lidt luft i maven, men så blir dynen jo holdt varm, som jeg sagde til prins Henrik da han for tredje gang gik til bunds i bufferen, under byens jubilæumsfest forrige år.

Billede indsat i tekst 4

Jeg medsender også det billede jeg tog af dig og din nye vogn i fjor, sikke et dollargrin, jeg kan godt forstå du er så stolt på billedet, og så har du fået Justa med på bagsædet, har efterspurgt en udgave i kobberstik, men det fås vist ikke mere......


PS.  Kan ikke helt glemme Øjvind fra Alstrup, da jeg godt huske ham, sammen med spejderkorpset går vi til dueskydning inde på torvet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar