onsdag den 16. oktober 2013

Brev til Lenni- om hans minkfarm og kontrolbesøg og hans kat






.................................................................
Kære Lenni, lige en hurtig en

Sylte, og dermed Aase-Liisas besøg gider jeg ikke røre mere ved. Vi havde i forvejen gæster, de sku se minkfarmen, og noget lort for det var roserne, jeg brød mig om vise frem. Jeg havde fremavlet skønheden ved krydsbestøvning og kloning og videnskab, en fanatstisk, fantastisk dronning a la Wilhelmine med fuld power, måske godt nok alligevel, for der var i den grad tale om afblomstring. Katten havde væltet hele fortællingen, fordi den åbenbart har set en spurv oppe i mulden. Nå de ville se pels, og så sku de se pels, jeg havde pelset en flok hvide, men ikke fjernet det foder, de ikke nåede at æde, inden vi gik i gang. Så der stank. Jeg ka nu snart ikke lugte det mere, men delegationen kunne. Og man var misfornøjede.

Først troede jeg det kun var lugten. Men så sku man da lige gøre opmærksom på burstørrelse og netmasker. Uha, som jeg ku lave et overrasket hovede- på skrømt, nå ikke så de ku se skrømten. Var det fiskerikontrollen måske der ville opmåle til havkat og formater og skidt. Nej, det var det jo ligesom ikke. Kvinderne (ja især kællingerne måske)der var der snakkede om de manglede noget på de cm, jeg kørte med som basis. Troede et sekund, de tænkte på legetøj og fjernsyn og ved mikrofonen har vi Poul Thomsen.

 

Jeg sagde, vi har babyalarm på døgnet rundt. "Nå, fandt aldrig ud af hvad de ville".(ka du høre smældet når jeg blinker med det ene øje) "Troede vi sku handle skind". Det sku vi ikke. Man sku til at fotografere. Fotografering vil jeg ikke ha på stedet. Jeg henviste til reglerne om dyrebeskyttelse. Velfærd og respekten for liv. Da blitzen ku få dem til at abortere. Fandt aldrig ud af eksakt, hvad de ville stille sig an for. Måske har de sendt en besked om det, men jeg har ikke lige tjekket fornylig. Jeg har dyrehold og så må kontor og bogholderi vente. (Har du haft kontrolbesøg fornylig, hold da kæft for et menighedsråd. en flok selvhellige avekatte- direkte fra Hellerup og sejlskib)

 

Nå, men. Jow Sylte stillede, mens delegationen gik rundt (fandango), og jeg måtte så sige, at Peder F jensen ikke boede her. Men at huset dernede for enden af vejen, de vidste hvor han boede og om han stadig sad i Kragskov. Du sku se hans dårlige tænder og amatørtusser, som han fik lavet første gang med et glasskår eller hva har man når vi ikke snakker udgang. Men som han da havde udvidet sig. Det er ikke foskagryn, det der. Sagde det ikke. Havde travlt med de fine indenfor. Men nogle áf tusserne på armen var blevet trukket godt ud sammen med hans ekspansion. I gamle dage lige før soldat, en skrællet cykel, mon ikke, jow, og hvis han sku ha haft en lille scene tus på ryggen, så sku han ha lånt et godt styk af Aase-damens lår. (jeg sagde ikke spiler, sagde jeg?) De kendte jo så godt nok ikke hinanden dengang. (Husker du da han var med sidst til buffet, hvor han brugte to tallerkner hver gang. ”Er du træt i benene, siden du tar alle retterne med på én gang”, stak jeg til ham. Han svarede ikke en skid).
 
Hej fra Kurt

 

Lige efter:

 ring lige. lav ikke for meget støj ud af det. Og spørg ikke til den grå kat, der ku finde på at bestige Wilhelmine. Troede et sekund, at pelsen, kattens, ku sælges som sølvræv, men den går nok ikke. Ellers fine sager, ingen småskader.

 

 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar