fredag den 25. januar 2013

Brev til Ole P. fra Karlo


 

 Kære Ole P.


Klaveret kommer kl 15. Skal ha givet besked til ringeren/graveren, ham der er gift med Kibsen. Og vi er begge naboer til en ulykke af et hus, hvor der er placeret et stort skib på græsplænen, manden er ved at bygge på. Og et bilvrag over mod os og lort til halsen i baghaven op mod kirkens æbleplantage. hvordan skal vi få den bilkirkegård og bådeværft fortil sløjfet. Jeg har jo forresten lovet det: altså at gå til manden og sige: 1) vil du ha en kasse øl for at fjerne dit bilvrag  eller 2) vi er altså ikke flyttet til et industrikvarter eller 3) næste gang, det er om fem minutter jeg spørg til dette læs af gammelt jern, så får du 3 minutter til at få det væk, ellers er det kommunen, den tekniske afdeling  eller 4) Jeg er flyttet hertil, da du lå i moders liv, og posten Svend Erik og hans kone Mette boede der og nussede om deres ting fint og sirligt   eller sige op i fjæset: 5) jeg er muligvis selv grim og din bil er grim, men jeg var her 30 år før både du og den var her. Og jeg lover hver aften at gå ind i mit hus og gemme mig for omverdenen. Hvis du og din rådne affaldsdynger gør det samme og først stiller senere på dagen, så var det måske udholdeligt. Nej ved du hvad. Jeg synes, du sku finde dig et andet sted, en anden kone. På Lolland-Falster.

Menighedsrådet (dengang) bad ham fjerne sit lort op mod kirken, og så flyttede han det meste af det ned foran os. Nu har jeg jo fået trailer, så jeg tror nok, jeg tilbyder ham et lift- Det er ved at nærme sig en novelle. Og jeg gad kun skrive det her, fordi hver gang man har forsøgt at sige pænt god dag eller lignende, så har både han og fruen lavet en lille lort i den goddagsigende hånd.  Nå tangenterne ville åbenbart lige skrive dette, måske for at presse skribenten til at få fingeren ud.  Underlige metaforer...de bevæger sig ret så meget omkring kropsudtømninger.  

           

hilsen

Karlo   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar