mandag den 17. december 2012

OM debatter og samtaler i en rullende blog, der jo er afhængig af at fingrene vil scrolle for at finde frem til det, man vil ytre sig om.

Nogle af de standende samtaler, der er i gang eller har været i gang, vil blive tydeliggjort ved nummerering, sådan at der kan scrolles frem til det emne, man vil kaste en kommentar efter.

I disse dage her på kontoret er det kunststøtten, der får ord og huskekager. Jeg har derfor nummereret efter indlæggenes rækkefølge.

Sådan på ugebasis vil der typisk komme lidt snak om temaet den ene dag og næste vil der der måske komme et foto af en fiskekutter, eller en konfirmationssang. Og pludselig et gruppebillede af en prisoverrækkelse.    

Sådan vil bloggen ligne dagene, hvis udseende kan skifte.
Så derfor har jeg måske om lidt en note fra Jens P i Madrid om forlagsredaktører, der skal uddele bogpenge fremover. Og jeg måske svarer: nej, det kan da ikke være rigtigt eller et pænt menneske gør.  Og bagefter vil jeg sætte det kirkeskib op fra Louns Kirke, som er så fint. Nå nej det har jeg jo gjort. Så det bliver ikke det.

Disse siksakkende bølger er ikke for at antyde rod og uorden, men er dels poetologisk, den pæne mangfoldighed, der flyver flaksende forbi i synsfeltet og hører med i dette at skrive og permanent være på værkstedet eller på vej derhen -, eller blot at sådan er livets små sprællende skud i bøssen susende ud af bøssepiben. 

Et andet emne har været: hvad er den litterære blog.

Dertil kommer de forskellige faste kategorier:

digte/breve, allehånde tekster /rolletekster af Kaptajnen, af Kaj,/ indklip fra andre bloggere

OG netop det sidste vil jeg arbejde stærkt på at HAVE sådan en BLOGOSzone, hvor forskellige andre bloggere direkte skriver sig ind her eller jeg klipper, hvad jeg finder relevant (ska nok spørge først eller lige bagefter)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar