tirsdag den 11. december 2012

Kaj Eriks Noter om livet og sårn.




Kajs nye noter bare fra denne måned.
 
Kajs note om biblioteker
 
Kaj Erik Krantz: som chef for et mindre provinsbibliotek er jeg i gang med at sætte lyrik og svære bøger og tungsindige bøger i kælderen. Vi har brug for
hylderne oppe til bøger der vil en forskel




Kajs note dd om Oversættelse


Jeg sad og tumlede lidt med Finnegans Wake her til morgen.
Jeg prøvede lige med lidt google translator. Der var en smule bid da jeg krydsede swahili med tysk: " Nu stå du selv på cykelpedal mange hop stor langede efter ham ud." Og den sendte jeg igennem xhosa, så var den der. Tak til majoren, til Laugesen,  velsagtens, men det er disse veje der skal til.


 
 
Kajs note om Facebook og medhørende audienser
 


·    Nogen forfattere er så interessante, at hvis de skriver "brød bagt" eller "solen er oppe og noget rund" her i disse digitale sale, så melder der sig 12-13 med klaphuer og små hvide duer og en klat myrraskær.




Kajs spændende note om aftale med Tv2, efter hans forlovede Vera er blevet (kunstigt) befrugtet. Noten er kun få timer gammel, og faktisk sendt direkte fra Fertilitetsklinikken.


·     Jeg skal have tvillinger. Og forhandler lige p.t. med Tv2 om førsteretten til at følge hele forløbet fra første færd. Jeg har tilbudt dem eneretten til billederne og til min forlovedes udtalelser. Og venter svar lige om lidt, tror jeg nok. Kan de forlange kejsersnit?




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar