lørdag den 6. oktober 2012

fredagsdigt Denfri.dk 5.10

fredagens digt i Denfri
 
 

Intet var på plads i begyndelsen
Katten stillede på terrassen og insisterede.
Men jeg var ikke til sinds.

Det var osse bare for skæmt, det med ejerskab. Mit/vores/hinandens..

Og jeg ”gav” den til sidst et navn. Ikke ”sit”. Ok, jeg sagde et navn.
Mit var den i øvrigt ligeglad med.

Alt accepteredes af os begge stille og langsommeligt i løbet af tre måneder.

Jeg ville smide en avis ud, hvor der stod: ”Hvis Deres kat strinter,
så lad den kastrere.”

Det var ordet ”Deres” og det med ”ekspropiering/ejerskab”, der generede mest.
Jow, jeg var kattens. Den kunne faktisk sige ”min” og
”kastraktion”,
men gjorde det aldrig.

Den var repræsentant for et stykke sjælden grammatik, hvor ejestedord ikke reelt forekom.
Jeg havde ikke adkomst til det heller.

Borgmesteren kalder konen for ”hans”.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar