mandag den 11. juni 2012

Brev 50, notater på Maylandblokken




R’s dagbogsnote på kalenderblokken 1.1. 1992:

Mandag Nytårsdag. Vi sover længe i denne mørke tid. Vi stod op og gjorde os i stand, startede dagen sammen og spiste morgenmad.  Der kommer altid en reaktion efter den travle juletid. Vi havde en stille dag herhjemme. Anton skrev i dag brev til Karsten, vi kørte over med det i eftermiddag til postkassen, jeg var ellers gående derned i formiddags med brevet; men postkasserne var lukket til på grund af nytårsaften i går, men efter kl.14. blev de åbnet  igen, og så nåede vi at få brevet af sted.

Jeg ringede og takkede Jytte for julegaven, creme til mig og en bog til Anton. Jeg ringede også til Finn og ønskede dem godt nytår  med tak for det gamle. Vi talte sammen længe. Vi havde en stille og rolig aften- gik i seng  ved sædvanlig tid.

2.jan Vi var igen sent oppe. Og startede dagen som vi plejer. Vi er begge begyndt at blive forkølede. Det er vel smitte fra julen, hvor nogle var forkølede. Vi har hjulpet hinanden med at lægge de store stykker sammen til rulning og ordnede småtingene først.

I dag gik jeg ned til Døgneren og betalte en regning på 67,75 fra forleden dag. Og købte desuden for 33. kr. vejret ret trist og gråt. Vi var ellers hjemme og julehygger endnu. Og dagen og aftenen gik stille og roligt. Vi gik i seng til sædvanlig tid.  Rosa



2004

Rosas  to notater på bagsiden af Maylands kalenderbladet:



To pund fars 18, 50

En pose rosiner  5,65

Frimærker fem kr hæfte

Syltetøj til æbleskiver 5,85

Mel     7 kr






2.3. 2004

I dag gik der ild i mit hår, da jeg tændte for gassen og jeg stod i min nylonkåbe og jeg ikke havde fået sat håret.   Jeg fik det slukket.



ps  Jeg vil ikke sige noget til børnene. 

Heller ikke til sygeplejersken. 




2 kommentarer:

  1. fine notater. vild begejstring her. og det med gaskomfuret godt det forblir en hemmelighed li' som alle andre hemmeligheder...kh Mette

    SvarSlet