fredag den 25. maj 2012

Fredagsdigtet fra DENFRI.dk (her i fuld længde)

Jeg har aldrig før prøvet
at være hjort


Det foreløbige punktum.

De midlertidige ønsker. Et kvarter ad gangen. Et år ad gangen.

Jeg har ikke før nu været så guddommelig og
smuk.

Jeg har ikke før prøvet
at være hjort.


Før dette, mit hare-kostume af
a) tristesse b) tics c) irriteret over dig der absolut sku
opsætte regler for at bære hvadsomhelst i munden
d)mit navn er foreløbigt. e) man stjæler min revolte f) man angriber
det provisoriske.

Jeg skal ku administrere det,

håndtere evigheden og naturligvis griber jeg

ind og
drejer tiden
hen i en ny retning, hvor
de nøjagtige samme ting blot får nye
navne. Det provisoriske kalder jeg flygtigt og sanseligt.
Jeg er allerede videre.
Min vejrtrækning er formue.
Min formue står ikke til at ændre, båndlagt.
Renterne skulle være brugt til at forøge hastigheden med.
Og til at følge bedre med i det fatale.
Jeg spiller hver femte tone forkert for ikke
at
udfordre skæbnen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar