torsdag den 22. marts 2012

brev 5 i serien


EDVARDS FØRSTE BREV

Kære Svend, jeg har aldrig skrevet et eneste brev i mit liv før, sådan
cirka. Men jeg vil gerne om du vil modtage den pakke, kommunen har lovet at
sende. Det er albummet i min lejlighed, fordi der er så mange billeder, jeg
har passet på, med soldaterbilleder. Jeg ved ikke om de kan bruges til
noget. De er noget brune i det. Men jeg synes det var en god tid den gang. Lige
meget hvor træls vi sagde det var. Jeg skriver til kasernen i Høvelte, så håber jeg de kan
finde frem til dig, hvis du ellers lever og er i vigør. Det tror jeg du er.
Din gamle kammerat Edvard Poulsen 54, Høvelte dengang.
Ekstra: Jeg bliver indlagt for tredie gang alene i år på onsdag,
Bispebjerg, så det er bare for en sikkerheds skyld, at jeg vil gerne passe
på de billeder. For selv om jeg måske kommer tilbage, så er det jo ikke
sikkert. 
Jeg håber du kan læse skriften, det er jo ikke skønskrift, som vi
siger. Du må hilse din kone, for du må være gift.  Kærlig hilsen fra Edvard (54)
Holstedvej 12, Bramming

Ingen kommentarer:

Send en kommentar