søndag den 23. oktober 2011

Klum (ikke Heidi)

 I lang tid troede jeg Bubber var en slags tricot, fjernsynet trak i, fordi det skammede sig, og som (også) skulle dække over angsten for det tomme rum. Og alle i fjernsynet skiftedes til at trække i heldragten. De eneste der ikke brugte Bubbermands-dragten var kentnisser. For man vidste, at kentnisser helst sku være i kentnistøj, når de legede børnelege og grinede og pigehvinede som den gang i det store frikvarter. Jeg troede brugen af kentnisser skyldtes, at B-heldragten var til vask.
Og fjernsynet sagde hver gang det samme: ” Nej, jeg gider altså bare ikke være voksen mere”. Sommetider dækkede jeg selv skærmen til med en badekåbe, hvis der ikke stod Bubber på skærmen. Jeg følte mig så forladt.

ps. Og filmen om røde og blå mennesker i Danmark var den samme serie, bare med nye skuespillere (ksn 2007-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar