onsdag den 26. oktober 2011

kap 2 i Den store dyrebog om alle dyr. I dag Fluen


Nå, vi skal ha kikket på Dyrebogen, kap2.

Og det er fluen netop i dag. Og det er da det herligste dyr snart af alle dyr i den store verden. Jeg vil ikke sige så meget om det lille dyr. Den skal simpelthen opleves. Og helst ude i naturen, som de ejer noget af. Af luftrummet mest. Engang kom jeg til at være grim ved en flue.(Jeg snakkede for hårdt til den). Og det fortrød jeg næsten med det samme. Og så var det glemt igen. De arbejder som små heste, men hører ikke til hov-og klovgruppen. Nogen af dem er tværtimod, altså hvis det går for stærkt. Da den blev skabt-for tusind år siden- fravalgte den spidstænder og fik et sæt vinger i stedet for, for som den sagde: Jeg vil hellere flyve rundt og gøre gode ting end bare æde og æde. Som visse andre. Fluer lever sommetider kun et døgn og så kaldes de det, det så hedder. Så er der 14-dagsfluer, som kan leve ca 2 uger. Nogle fluer bruger man til at sætte punktummer og det gør de med bagdelen, fordi sådan er det. Men de kan godt sætte kommaer sommetider. Det var en hel masse om fluen, og jeg håber du kan bruge denne beretning om en lille, hjertenskær skabning.
I morgen vil jeg fortælle om isbjørnen, som kan bruges til mange forskellige ting. Den er lidt uhyggelig, fordi den ikke er god til at falde til ro.
k

Ingen kommentarer:

Send en kommentar