mandag den 9. maj 2011

Krimi-kortroman, kap.34.


kap34

Bare lige kort i første omgang...men jeg har haft, siger og skriver, en eneste fejloperation som hel ung turnuskandidat, hvor jeg i stedet for min lægetaske havde fået posen med haveredskaber med til en akut patient ..og hvem var det..ja du har gættet det..lige nøjagtig Bubba, Fader Bubba som patient, skabagtig som en skoletøs.  Gode råd var dyre. Jeg var nødt til at skride til handling med det samme, for den var helt gal. Jeg måtte ved hjælp af en meget ujævn kultivator, faktisk et fejlkøb, men her lige i øjet og en hækkesaks klare det noget så ambulant... Jeg rev ham op fra overskægget og ned til bæltestedet, men måtte skynde mig at lukke igen, da jeg ku se, at det var bentøjet det var galt med. Jeg satte begge ben af under knæet med, ja det var med hækkesaksen, og så tog kaos over; han flæbede, fordi jeg kun havde givet ham ét enkelt slag med donkraften (jeg ville godt ha ham lidt med i operationen, fx til at holde kultivatoren, når jeg ikke lige skulle bruge den)...og havde ikke i skyndingen fået køllen med.
Ja jeg blev mere og mere vred over hans spektakel, og så kunne jeg ikke styre mig længere, så fik han den store trestjernede operative opdatering, som vi siger. Og der blev noget avisskriveri bagefter, men da han ikke ville fotograferes til pressen, ku de ikke dokumentere nogetsomhelst.

2 kommentarer: